Názov projektu vyplýva z tajomstva stanovovania si minútového cieľa na základe vnútornej alebo vonkajšej motivácie. Minútu trvá prečítať si svoj cieľ motivácie, stotožniť sa s ním a urobiť sebareflexiu.
Vychádzame zo súčasných praktických skúseností získaných v rámci výchovno-vzdelávacieho procesu stredoškolskej mládeže. Ak chceme vychovať ľudí pre nastávajúcu vzdelanostnú spoločnosť, v ktorej život sa má stať učením sa a učenie sa životom, potom nesťažujme život študujúcim, ale naučme ich tak učiť sa v živote, aby získali kvalitné vzdelanie. Neznamená to, že bezdôvodne poľavíme v náročnosti učenia sa a života, ale usmerníme žiakov v učení sa, aby sami dokázali svoj život kvalitne prežiť. Aby sme tento cieľ dokázali kvalitne naplniť, rozhodli sme v tomto projekte vzdelávať učiteľov a sústrediť sa na dve strategické úlohy:
- Jazykové vzdelávanie pedagogických pracovníkov školy (nie jazykárov) v anglickom jazyku
- Zvyšovanie učiteľských kompetencií soft skills pedagogických zamestnancov školy - konkrétne motivácia žiakov.
Účastníci projektu: Na základe vnútornej motivácie sa učitelia rozhodli aktívne zúčastniť kurzov z dôvodu sebavzdelávania s cieľom naplniť strategický rámec školy. Výber kurzov vznikol podľa potrieb účastníkov. Učitelia si vybrali kurzy samostatne a to ZLEPŠENIE ZNALOSTI ANGLICKÉHO JAZYKA a POSILNENIE MOTIVAČNÝCH STRATÉGIÍ V SÚČASNEJ TRIEDE. Partnerská organizácia AEF Maksima Split, Chorvátsko.
Projekt je rozdelený do týchto fáz:
- prípravná fáza účastníkov projektu,
- účasť a absolvovanie kurzu : 14.-20.októbra 2018 sa 2 účastníci zúčastnia kurzu ZLEPŠENIE ZNALOSTI ANGLICKÉHO JAZYKA a 2 účastníci kurzu POSILNENIE MOTIVAČNÝCH STRATÉGIÍ V SÚČASNEJ TRIEDE.
- Diseminácia projektu 1.časť - workshop pre učiteľov školy,
- Diseminácia projektu 2.časť,
- záverečné vyhodnotenie projektu.
Priamy dopad na účastníkov :
- Podpora profesionálneho rozvoja a celoživotného vzdelávania prostredníctvom inovatívnych a praktických zručností,
- výmena skúseností medzi pedagógmi v Európe,
- prispôsobenie sa špecifickým potrebám účastníkov v zavádzaní nových techník a zručností,
- zlepšenie anglických jazykových schopností účastníkov,
- implementovanie zručností u žiakov,
- rozšírenie vlastnej európskej siete kontaktov.
Diseminácia projektu:
- Informácie o projekte a jeho realizácii : - priebežne na projektových stretnutiach manažmentu školy, Rade školy,
- Web stránke školy: www.szspp.sk,
- Workshopy : - 2 workshopy pre učiteľov školy,
- Využitie techník motivácie žiakov sa stane súčasťou vyučovacieho procesu,
- Analýza dotazníka na záver projektu,
- Na základe absolvovaných kurzov v rámci projektu budú spracované návody a učebné materiály, pomocou ktorých si môžu ďalší učitelia zlepšiť svoju pedagogickú prax a vyskúšať nové metódy. Materiály budú publikované na stránke SEG.
- Masmédia, ktoré sa podieľajú na diseminácii : školský časopis Fonendoskop, Učiteľské noviny.
Cieľové skupiny: žiaci SZŠ Poprad, - učitelia SZŠ Poprad.
Prečo práve toto zameranie projektu? Kompetencie sú v súčasnosti nevyhnutným predpokladom uplatnenia jednotlivca v spoločnosti, v osobnom živote i na trhu práce. V rámci projektu sú vybrané dve kompetencie, ktorých rozvoj je považovaný za prioritný:
- komunikácia vo svetových jazykoch – znalosť cudzích jazykov otvára jednotlivcovi cestu za novým poznaním, ale aj za novými pracovnými možnosťami; jazyková výbava jednotlivca sa postupne stala povinnou súčasťou takmer každej kvalifikácie;
- soft skills - označujú zručnosti, ktoré pomôžu jednotlivcovi nielen v profesijnom ale aj osobnostnom raste. V rámci soft skills sme sa zamerali na motivačné stratégie.
English version
Slovak version