Fázy CAF
| Daša Škodyová
FÁZA 1. ZAČIATOK CESTY S MODELOM CAF
Krok 1: Rozhodnúť, ako sa bude plánovať a organizovať samohodnotenie
- rozhodnutie vedenia o implementácii modelu CAF v organizácii
- vymenovanie garanta a metodika modelu CAF
Krok 2: Komunikovať o samohodnotení
- priebežná komunikácia s relevantnými zainteresovanými stranami počas jednotlivých fáz implementácie modelu
CAF Krok 3: Vytvoriť CAF tím
- nastavenie kritérií na výber členov CAF tímu
- vymenovanie členov CAF tímu
FÁZA 2. PROCES SAMOHODNOTENIA
Krok 1: účasť na školení
- účasť CAF tímu na školení
- zostaviť zoznam všetkých relevantných dokumentov
- identifikovať kľúčové zainteresované strany, služby, produkty, zadefinovať strategických partnerov
Krok 2: Vykonať samohodnotenie a napísať samohodnotiacu správu
- vykonať individuálne samohodnotenie
- zostaviť samohodnotiacu správu v stanovenej štruktúre
- predložiť samohodnotiacu správu na interné pripomienkové konanie
- zostaviť konečnú verziu samohodnotiacej správy
- vykonať tímové bodové hodnotenie – konsenzus
- predložiť samohodnotiacu správu vrcholovému manažmentu na prerokovanie a schválenie - porada vedenia
- predložiť samohodnotiacu správu zamestnancom organizácie
- aktívna účasť na posúdení na mieste v organizácii
FÁZA 3. PROCES ZLEPŠOVANIA
Krok 1: Zostaviť akčný plán zlepšovania založený na prijatej samohodnotiacej správe a spätnej správe z posúdenia na mieste
- prezentovať výsledky samohodnotenia všetkým zamestnancom a osloviť ich na predkladanie námetov na zlepšovanie
- účasť na školení k tvorbe akčného plánu zlepšovania
- určiť priority zlepšovacích aktivít
- stanoviť zodpovednosti a reálny časový rámec zlepšovacích aktivít
- schváliť akčný plán zlepšovania
- integrovať akčný plán zlepšovania do bežného procesu strategického plánovania
Krok 2: Komunikovať o akčnom pláne zlepšovania
- zverejniť samohodnotiacu správu (napr. na intranete, webovej stránke)
- zverejniť akčný plán zlepšovania (napr. na intranete, webovej stránke, nástenke, v internom časopise a pod.)
- priebežná komunikácia o výsledkoch plnenia akčného plánu
Krok 3: Realizovať akčný plán zlepšovania
- určiť dôsledný postup monitorovania a hodnotenia zlepšovacích aktivít, založený na cykle PDCA
- realizovať aktivity akčného plánu zlepšovania podľa nastaveného harmonogramu
FÁZA 4. EXTERNÁ SPÄTNÁ VÄZBA MODELU CAF
Krok 1: Príprava na Externú spätnú väzbu modelu CAF
- účasť na školení k Externej spätnej väzbe modelu CAF
- pripraviť podklady k Externej spätnej väzbe modelu CAF
- vybrať zástupcov zainteresovaných strán a strategických partnerov, ktorí budú prizvaní na externé hodnotenie
Krok 2: Hodnotenie Externej spätnej väzby modelu CAF
- predložiť vypracované podklady ÚNMS SR
- absolvovať externé hodnotenie