Akčný plán zlepšovania je otvorený dokument, ktorého návrhy na zlepšenie pochádzali zo samohodnotiacej správy. Oblasti na zlepšovanie vyplynuli zo záverov Spätnej správy z posúdenia na mieste 9.septembra 2022 od externého posudzovateľa. A zároveň oblasti na zlepšenie vyplynuli zo samohodnotiacej správy. Súčasťou posúdenia na mieste bola konštruktívna diskusia o oblastiach na zlepšenie a odporúčania samotného posudzovateľa. Všetky oblasti boli prerokované so školiteľom dňa 29. septembra 2022 počas školenia k tvorbe akčného plánu. Stanovili sme si priority, ktoré sme následne zapracovali do Akčného plánu zlepšovania. Prihliadali sme na efektívnosť, možnosti realizácie, časové, personálne a finančné možnosti školy. Vychádzali sme z princípov výnimočnosti v modeli CAF.
Číslo | Oblasť na zlepšenie | Stanovené riešenie |
1 | Zaviesť systematickosť do aktualizácie informácií zverejňovaných na webovej stránke školy. Zverejňovať koncepčné dokumenty, aby škola deklarovala svoje dlhodobejšie zámery aj voči externým zainteresovaným stranám. | Vyhodnotiť stav doteraz zverejnených informácií. Stanoviť pravidlený cyklus zverejňovania. Určiť zodpovedné osoby za jednotlivý druh zverejňovaných informácií a kontrolu. Zverejniť víziu školy a plán koncepčného rozvoja. |
2 | Zaviesť do procesu hodnotenia zamestnanca nielen preukazovanie plnenia plánovaných aktivít, ale prepojiť ich na vyhodnotenie kľúčových indikátorov a dosiahnutia ich cieľových hodnôt, do ktorých sa zahrnú všetky aktivity. | Vytvoriť jednotný systém osobných plánov profesijného rozvoja zamestnanca a ich následné vyhodnotenie v pravidelných intervaloch. Takéto hodnotenie by malo v zmysle PDCA následne viesť aj k identifikácii príčin prípadného nenaplnenie cieľa a prijatia opatrení, ktoré pomôžu celej škole zlepšovať výkonnosť. |
3 | Nastaviť meranie spokojnosti zamestnancov prostredníctvom anonymných dotazníkov a uplatňovať výsledky prieskumov v praxi (platné prierezom celého kritéria), doplniť otázky smerom na vedenie školy. Na základe východiskového stavu možno nastaviť v tejto oblasti ciele na ďalšie obdobie. | Určiť zvolené atribúty, ktoré sú dôležité pre vedenie a zamestnancov pre zisťovanie spätnej väzby u zamestnancov. Vytvoriť dotazník spokojnosti zamestnancov tak, aby sme dokázali sledovať trendy. |
4 | Propagácia školy v anglickom jazyku - časť web stránky školy, letáky o škole. | Dôležité informácie o škole na webe zverejniť v anglickom jazyku. Preložiť propagačné materiály o škole do anglického jazyka. |
5 | Získavanie spätnej väzby od zákazníkov s cieľom využitia výsledkov na zvyšovanie kvality odborného vzdelávania a na identifikáciu potrieb a očakávaní zainteresovaných strán počas vyučovania na školiacich pracoviskách (pacientov, žiakov, zamestnanec - nemocnica). | Vytvoriť dotazník spokojnosti vybranej skupiny partnerov. Získať spätnú väzbu o realizovanom praktickom vyučovaní v Nemocnici Poprad a.s. na základe anonymného dotazníka od pacientov resp. zamestnancov. |
6 | Zaviesť systematické prieskumy u žiakov, prípadne absolventov na kľúčové témy školy zamerané najmä na zisťovanie spokojnosti zákazníkov. | Získať prierez oblastí záujmu žiakov ohľadom chodu školy. Na základe spätnej väzby vytvoriť anonymné dotazníky s cieľom získať odozvu na efektívnosť nastavených opatrení a pravidiel. Participácia žiakov na príprave prieskumov. |
7 | Zefektívnenenie vyučovacieho procesu zriadením centrálneho dátového úložiska a edukačného portálu. | Na základe požiadaviek pedagogických zamestnancov zrealizovať vytvorenie edukačného portálu s datovým úložiskom. |
8 | Vzhľadom na celospoločenskú potrebu etického správania zvážiť zavedenie etických kódexov pre pedagogických a nepedagogických zamestnancov a žiakov školy. | Vypracovať jeden Etický kódex pre zamestnancov školy a Etický kódex žiaka. |
9 | Zlepšiť vnímanie verejnosti na organizáciu verejnou prezentáciou úspešných absolventov. | Na základe analýzy materiálov získaných od zamestnancov školy vytvoriť databázu úspešných absolventov. Participácia absloventov na zlepšení imídžu školy. Nadchnúť ich pre spoluprácu so školou za účelom propagácie školy. |
10 | Doškoliť zamestnancov v oblasti školského práva, v oblasti projektového riadenia a tímovej spolupráce, učiteľov odborných predmetov v ošetrovateľskej praxi. | Po absolvovaní vzdelávacej aktivity zamestnancami školy (PZ a NZ), vyhodnotiť danú vzdelávaciu aktivitu so zameraním nielen na priebeh školenia, ale aj na získané nové znalosti a predovšetkým na dosiahnutie prínosov pre školu. |
11 | Zvážiť zavedenie systematického prístupu k zvládaniu rizík na škole (napr. prevádzkových, korupčných, bezpečnostných, finančných, šikanovania) a preverovať efektívnosť zavedených preventívnych opatrení. | Zosumarizovať už zavedené preventívne opatrenia k zvládaniu rizík na škole a vyhodnotiť ich. Vytvoriť jednotný materiál venovaný problematike manežmentu rizík na škole. |
12 | Sledovanie a preskúmanie kľúčových ukazovateľov a hodnôt organizácie, nastavenie cieľových hodnôt a ich vyhodnocovanie | Stanoviť kľúčové ukazovatele organizácie, ktoré budeme sledovať. Nastaviť cieľové hodnoty pre každú oblasť a sledovať ich dosiahnutie resp. naplnenie. Pripraviť a prijať dokument Kľúčové výsledky výkonnosti SZŠ Poprad. |
13 | Zaviesť do procesu tvorby stratégií a plánov plný cyklus PDCA. | Pri procese tvorby a aktualizácie stratégie a plánov školy zaviesť cyklus PDCA - aj so zakomponovaním monitorovacích mechanizmov a procesu ich vyhodnocovania a prípadného revidovania (SWOT analýza zmeny, analýza potreby zmeny, následne zreevidovať stratégiu a plány školy). |
14 | Zvážiť vytvorenie základnej štruktúry mapy procesov alebo štruktúrovaných kariet procesov, ktoré by umožňovali prehľadne definovať vstupy do procesov, ich výstupy, priebeh, využívanie zdrojov alebo vyváženosť zodpovedností a právomocí v procese (rola vlastníka procesu). Zamerať sa na sledovanie kvantifikovateľných ukazovateľov pre kľúčové procesy školy a nastaviť pre tieto ukazovatele cieľové hodnoty, aby bolo možné vyhodnocovať ich plnenie | Vyškoliť zamestnanca na procesné riadenie a na základe záverov zo školenia zvážiť zavedenie procesného riadenia školy. |
Komunikačný plán implementácie modelu CAF