Prečo lanovkou k vrcholu úspechu? Škola sa nachádza pod Tatrami a lanovkou sa dostaneme na Lomnický štít. Našou ambíciou je, sa dostať na úroveň top európskych škôl poskytujúcich zdravotnícku starostlivosť. Cieľom internacionalizácie SZŠ Poprad je vytvoriť kvalitatívne hodnotné prostredie pre medzinárodnú spoluprácu na domácej pôde a zároveň budovať funkčné väzby na partnerské inštitúcie v medzinárodnom kontexte. Tento cieľ by sa mal v rámci tohto projektu splniť. Po kurze Benchmarkingu zlepšiť riadenie školy v pedagogickej oblasti. Kľúčové oblasti, ktoré plánujeme aj prostredníctvom projektu naplniť: 1. Odborné vzdelávanie pedagogických zamestnancov školy v súlade s požiadavkami na zavedený odbor praktická sestra, 2. Spolupráca škôl v oblasti riadenia a manažmentu školy.
Projekt sa skladá z dvoch častí - zapojenie troch dvojčlenných pracovných skupín učiteľov odborných predmetov do stáží zameraných na job shadowing a z účasti člena vedenia školy aj učiteľky na kurze Benchmarking, ktorý je zameraný na proces porovnávania školského procesu na našej škole s porovnateľnými procesmi vo vybraných školách EÚ. Hlavným cieľom prvej aktivity je získavanie pedagogických zručností a ich prenos, osvojenie si nových efektívnych metód, profesijný i osobnostný rozvoj zúčastnených pedagógov, zvýšenie motivácie v pedagogickej praxi a zdokonalenie jazykových kompetencií. Hlavným cieľom druhej aktivity je porovnať školský vzdelávací systém v SR s inými krajinami Európy. Získať poznatky o osvedčených postupoch dobrej praxe od odborníkov a kolegov zo zúčastnených krajín. Účelom je získať informácie, kde máme odchýlky od najlepších, čo pomôže našej vzdelávacej inštitúcii identifikovať a zaviesť zlepšenia. Cieľom nášho snaženia je pripraviť našich žiakov tak, aby boli v budúcnosti úspešní. Hlavným cieľom široko orientovaného prístupu ku vzdelávaniu je: pomáhať žiakom stať sa odborne spôsobilými, schopnými, sebavedomými, nezávislými, sociálne uvedomelými, inkluzívnymi a demokratickými ľuďmi. Nájsť také metódy, ako prinútiť žiaka k prevzatiu zodpovednosti za vlastný proces učenia. Účasť učiteľov a vedenia školy na projekte má významný dopad pri formovaní žiakov a ich flexibilnejšej integrácii na európskom trhu práce. Účastníci projektu: Po stretnutí s učiteľmi sa do projektu zapojilo 6 učiteliek odborného vzdelávania, ktoré budú realizovať aktivitu job shadowing, 1 učiteľka všeobecnovzdelávacích predmetov a zástupca riaditeľa školy.
Projekt je počas 18 mesiacov rozdelený do týchto fáz:
Priamy dopad na účastníkov :
Výstupy:
Šírenie výsledkov :
Účastníčky : PhDr. Mária DOBROVSKÁ a Mgr. Jana DUNAJČANOVÁ
http://szspp.sk/index.php/o-skole/1451-erasmus-v-prahe
prezentácia partnerskej školy – prezentácia Praha
Účastníčky : PhDr. Andrea KAKALEJČÍKOVÁ a Mgr. Ľuboslava LOPUCHOVÁ
http://szspp.sk/index.php/o-skole/1465-mobilita-ucitelov
prezentácia partnerskej školy – prezentácia Mladá Boleslav